П'ятниця, 22.11.2024, 12:12 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
Головна » 2009 » Жовтень » 8 » Житомирський нардеп-регіонал про ситуацію в земельних відносинах
20:36
Житомирський нардеп-регіонал про ситуацію в земельних відносинах

Як стало відомо Інтернет-порталу Рупор Житомира25 вересня 2009 року народний депутат Микола Присяжнюк доповів на колегії Держкомітету земельних ресурсів про ситуацію в земельних відносинах:

«Ситуація в земельних відносинах і землекористуванні залишається складною і не регульованою. Вона значно підсилюється безсистемним підходом до регулювання земельних відносин та здійснення єдиної державної земельної політики.

Законодавче поле у сфері регулювання земельних відносин на даний час є недостатнім і не забезпечує ефективного використання та охорони земель. Законодавці так і не дочекалися від урядовців, фахівців у земельних питаннях фактично 20 законопроектів, які треба було би прийняти у розвиток Земельного кодексу.

Про який ринок земель можна говорити, якщо досі у державі не створено систему реєстрації права на нерухоме майно. Якщо навіть після законодавчого вирішення питання …тривають суперечки про те, якій установі яку функцію віддати! Замість того, щоб запровадити діючу систему реєстрації права на землю та ведення земельного кадастру, точиться боротьба між Мінюстом та Держкомземом, а в Уряді позиції щодо цього питання відсутня.

Центр ДЗК, на який згідно із законом, покладено реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень, протягом року змінив трьох керівників і нині у ньому знову іде реорганізація. Про яку реєстрацію може йти мова?!!

Вкрай погано реалізовується чи не головне завдання земельної реформи - раціональне використання та охорона земель. В Україні залишається найвищою в світі розораність сільськогосподарських угідь - 78 відсотків. Роботи з раціоналізації землекористування та охорони земель проводяться досить повільно і як результат - деградація ґрунтового покриву окремих територій досягла критичного стану.

На розгляд Верховної Ради досі не внесено загальнодержавну програму використання та охорони земель, проекти законів про консервацію земель та агрохімічну паспортизацію.

Реорганізація Держкомзему в Державну агенцію земельних ресурсів, підпорядковану Міністерству екології та природних ресурсів України, а потім назад у Держкомзем практично припинила системне управління найважливішою галуззю держави, земельні відносини у нас практично не мають регулювання. Через структурні зміни втрачено толкові професійні кадри - особливо на місцях.

Останні дії Кабінету Міністрів та Держкомзему, а саме: прийняття постанов № 844, № 901 та № 951 щодо безоплатного виготовлення державних актів на право власності на землю, щодо ліквідації Держземінспекції та реорганізації системи інституту землеустрою, — уже приносять перші негативні наслідки. На практиці це призведе до непередбачуваних наслідків та виникнення соціальної напруги.

Назву кілька прикладів. Візьмемо Постанову Уряду про безоплатне виготовлення державних актів на право власності на землю громадянам. Документ носить виключно агітаційний характер, пов’язаний з виборами. У ньому нічого професійного!

Виконати у зазначені терміни передбачений обсяг робіт, виготовляти, реєструвати та видавати по всій Україні кожного робочого дня близько 100 тисяч держаних актів, неможливо! Адже «Центр державного земельного кадастру», який визначений основним виконавцем робіт, останніми роками втратив виробничий потенціал, тут висока плинність кадрів — як на центральному, так і місцевому рівнях. Тут втретє змінюється керівник, відвуваються реорганізації. У результаті - тисячі державних актів, виготовлених за кошти громадян, лежать у цьому відомстві і чекають невідомо чого.

За оцінками фахівців, на виконання зазначених робіт знадобиться не менше двох років і збільшення фінансування з Державного бюджету щонайменше у два рази. Однак у проекті бюджету на 2010 рік такі витрати не передбачені!

З іншої сторони, видача актів спричинить «пришвидшене» виконання геодезичних робіт. Ця робота і за звичайних умов залишає бажати кращого, а тепер і поготів призведе до масового виготовлення держаних актів із некоректно зафіксованими межами земельних ділянок та фальсифікації даних земельного кадастру. То про яке створення єдиної автоматизованої бази даних державного земельного кадастру, на створення якої витрачено значні кошти, в тому числі і світового банку, можна говорити?!

До речі, щодо коштів світового банку. За результатами аудиту, проведеного Рахунковою палатою України, виконання проекту «Видача державних актів на право власності на землю в сільській місцевості та розвиток системи кадастру», визнано нездатність Кабінету Міністрів та відповідних органів забезпечити використання коштів, які через бюджет на 2009 рік направлялися на реалізацію цього Проекту.

Натомість Кабінет Міністрів пропонує виділити на виконання вищезгаданої Постанови кошти зі стабілізаційного фонду. Спочатку

5,9 млрд. грн., а потім зменшує цю суму більше ніж у 10 разів -

до 507 млн. грн.. При цьому не визначено кількість державних актів, які буде видано. Отака липова об’єктивність та якість цієї урядової Постанови.

Щодо соціальних наслідків, слід зауважити: переважна більшість законослухняних громадян, що виготовили держані акти на право власності на земельні ділянки за власні кошти, розглядатимуть наступну видачу державних актів, як прояв соціальної несправедливості до себе. Таку ж несправедливість відчує і значна кількість громадян, земельні ділянки яких розташовані за межами населених пунктів, оскільки безоплатне виготовлення державних актів на право власності на землю таким громадянам зазначеною Постановою не передбачено.

Окремо хочу спинитися на реорганізації, яка перекинулась із центрального органу на структурні підрозділи Держкомзему та інститут землеустрою. Цей хаос фактично зриває виконання завдань, покладених на Держкомзем.

Регіональні інститути землеустрою є провідними організаціями в галузі землеустрою і земельного кадастру і забезпечують належну якість, послідовність та організованість здійснення робіт та тісно співпрацюють з місцевими органами самоврядування, виготовляючи для них необхідну землевпорядну та земельно-кадастрову документацію, вирішують проблеми земельних відносин територіальних громад. У той же час, реорганізація цих інститутів, яку проводить керівництво Держкомзему, призводить до зміни керівництва, що викликає соціальну напругу у колективах і негативно впливає на фінансово-економічні показники виробничої діяльності.

Так, головний науково-дослідний і проектний інститут землеустрою вже протягом 7-ми місяців не має постійного директора, в ньому залишається один профільний науковий працівник, а кількість фахівців за основним профілем скоротилась до 60 чоловік.

Під приводом закінчення строків дії контрактів звільняють директорів регіональних інститутів землеустрою. На сьогодні:

- звільнено 4 директори, з них 2 кандидати наук,

- оголошено конкурс на заміщення 22-х посад директорів регіональних інститутів землеустрою з 25.

- на посади директорів призначають тимчасових виконавців, часто не фахівців землевпорядної справи.

Така реорганізація системи інституту землеустрою призведе до остаточного знищення наукового потенціалу землевпорядних органів країни.

Одним із питань порядку денного сьогоднішньої колегії, є питання відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, яке відповідно до статті 6 Закону України «Про використання та охорону земель» віднесено до повноважень спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контрою за використанням та охороною земель. Та наказом Держкомзему № 487 від 7 вересня цього року структуру ліквідовано. Тоді виникає питання: чи доцільно розглядати тему на сьогоднішній колегії. Запропоновані проектом державного бюджету на 2010 рік зміни до статті 209 Земельного кодексу України, в частині використання зазначених коштів, повторюють норми законопроектів, внесених народними депутатами України, які вже розглянуті і підтримані Комітетом.»


за інформаціє Прес-служби Миколи Присяжнюка



RuporZT

Категорія: Регіональні новини | Переглядів: 1394 | Додав: ifgeozem | Рейтинг: 5.0/1