Товариство геодезистів та землевпорядників Прикарпаття
15:34 Що підтверджує факт надання ділянки у користування до набрання чинності ЗКУ? | |
ДЕРЖКОМЗЕМ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖКОМЗЕМУ У ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ 83096, м. Донецьк, вул. Куйбишева, 75 в,тел. (062) 313-18-00 факс (0622) 66-21-75 E-mail:priem@oblzem.donetsk.ua від __24.11.2009_______ № __01-57-5891-07___ на №________________ від _________________ Заступнику голови Державного комітету України із земельних ресурсів Кулінічу В.В. Про надання інформації Шановний Володимире Васильовичу! У зв’язку з численними зверненнями громадян на Урядову гарячу лінію та з метою належного виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2009 № 1112 «Про додаткові заходи щодо безоплатних оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки» головне управління Держкомзему у Донецькій області просить надати роз’яснення. Згідно з пунктом 3 Порядку безоплатних оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки (в редакції від 21.10.2009 № 1112) у разі відсутності рішення про передачу земельної ділянки у власність громадянина, який отримав її у користування до дня набрання чинності Земельним кодексом України, громадянин звертається із заявою про передачу йому у власність такої земельної ділянки до відповідного органу місцевого самоврядування, а стосовно такої земельної ділянки, отриманої у користування для ведення садівництва за межами населених пунктів, - до відповідної районної держадміністрації. Відповідно до положень статті 120 Земельного кодексу України до особи, яка придбала житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності або право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені або яка необхідна для їх обслуговування, без зміни її цільового призначення. Таким чином, громадянин України, який отримав у власність будинок, будівлю або споруду, отримує у користування відповідну земельну ділянку. На підставі вищевикладеного просимо роз’яснити: чи може бути підтвердженням отримання громадянином України у користування земельної ділянки до набрання чинності Земельним кодексом України наступні документи: -дані бюро технічної інвентаризації, що громадянин був прописаний або зареєстрований за адресою, де знаходиться земельна ділянка, що приватизується цим громадянином; -квитанції про оплату або довідка з податкового органу про сплату земельного податку за земельну ділянку; -цивільно-правові угоди, на підставі яких набуто право власності на будинки, будівлі або споруди, буди відповідно до статті 120 Земельного кодексу України підтвердженням отримання у користування земельної ділянки, на якій вони розміщені або яка необхідна для їх обслуговування; -дані пошнурової книги. Також просимо роз’яснити, чи може бути розроблена технічна документація щодо виготовлення документів що посвідчують право власності на земельну ділянку безоплатно для громадянина (за кошти державного бюджету), який отримав таку земельну ділянку у спадок або у користування на підставі цивільно-правових угод (у тому числі угод щодо отримання у власність будинків, будівель і споруд, розташованих на цій ділянці) після набрання чинності Земельним кодексом України. З повагою В.о. начальника головного управління О.Г. Борін ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ІЗ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ Держкомзем 03680, МСП, м.Київ, вул. Народного ополчення, 3 тел. 249-96-91, 249-96-75, факс 249-96-70 від __25.12.2009_______ № __23951/11/7-09___ на №________________ від _________________ Головне управління Держкомзему у Донецькій області На № 01-57-5891-07 від 24.11.2009 Державний комітет України із земельних ресурсів розглянув звернення головного управління Держкомзему у Донецькій області щодо роз’яснення положень постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 №844 (із змінами) та повідомляє наступне. Відповідно до статті 41 Конституції України право власності набувається у порядку, визначеному законом. Земельним кодексом України визначений порядок набуття громадянами права власності на земельні ділянки, відповідно до якого рішення про передачу у приватну власність земельної ділянки, є підставою для виготовлення та видачі цим громадянам або їх спадкоємцям державних актів на право власності на земельну ділянку за технічною документацією щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку. Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2009 №1112 затверджено у новій редакції Порядок безоплатних оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки (далі – Порядок), а також передбачено здійснення безоплатно як виготовлення та реєстрації державного акта на право власності на земельну ділянку, так і розробки технічної документації на земельну ділянку для усіх громадян, у яких земельна ділянка перебувала у користуванні до 2002 року, незалежно від того, чи приймалось рішення про надання земельної ділянки на підставі Декрету Кабінету Міністрів України №15-92 від 26.12.1992 «Про приватизацію земельних ділянок» (до 2002 року), чи на підставі Земельного кодексу України (після 2002 року). Будь-який документ відповідно до якого громадяни користувались земельними ділянками (виписки із шнурових або поземельних книг, рішення колгоспів) є підставою для прийняття органом місцевого самоврядування рішення про надання дозволу на виготовлення технічної документації. Питання безоплатного оформлення та видачі спадкоємцям державних актів на право власності на земельні ділянки здійснюється за умови: - відсутності спору між спадкоємцями; - відсутності серед спадкоємців іноземних громадян; - у випадку, коли нерухоме майно, яке розміщено на успадкованій земельній ділянці, є власністю спадкоємця (спадкоємців) і не відчужується іншим особам. Разом з тим, відповідно до Цивільного кодексу України спадкування відбувається за законом, за заповітом або за спадковим договором. У випадку спадкування за законом спадкоємець (спадкоємці) подає заяву про виготовлення та видачу державного акта на право власності на земельну ділянку. До заяви додається копія свідоцтва про право на спадщину (на інше майно). У зазначеному свідоцтві зазначається, що майно успадковується повністю, або в певних частинах. Якщо повністю – державний акт видається на таку особу, у випадку успадкування частини майна, із заявою мають звернутись всі спадкоємці та отримати у спільну часткову власність земельну ділянку, передачу у власність спадкодавцю за рішенням місцевої ради згідно з Декретом Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року №15-92. При цьому технічна документація із землеустрою щодо складення документів, що посвідчують право на земельну ділянку (технічна документація), виготовляється безкоштовно. У випадку успадкування за заповітом питання повинно вирішуватись з огляду на те, чи перейшло за заповітом до спадкоємця нерухоме майно, яке розміщене на цій земельній ділянці. У випадку відсутності на земельній ділянці майна – питання вирішується у судовому порядку. Успадкування майна за спадковим договором є більш складним питанням і можливість виготовлення та видачі такому спадкоємцеві державного акта на право власності на земельну ділянку має бути підтверджено судовим рішенням. У випадку успадкування або купівлі нерухомого майна, що розміщене на земельній ділянці, рішення щодо якої органами місцевого самоврядування не приймалось, після набрання чинності Земельного кодексу України оформлення земельної ділянки для обслуговування житлового будинку здійснюється новим власником житлового будинку на загальних підставах через прийняття рішення щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складення документів, що посвідчують право на земельну ділянку, з наступним затвердженням зазначеної документації та наданням земельної ділянки у власність відповідно до вимог частини другої статті 118 та в межах норм, визначених статтею 121 Земельного кодексу України». Такі громадяни мають право лише на безоплатне виготовлення і державну реєстрацію державного акта на право власності на землю. Заступник голови В.І. Петрук
| |
|