Середа, 24.04.2024, 19:37 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
Головна » 2011 » Жовтень » 10 » Що можна буде побачити на Кадастровому порталі
13:22
Що можна буде побачити на Кадастровому порталі
Від січня 2012 р. інформація, накопичена в Автоматизованій системі Державного земельного кадастру (АС ДЗК), має стати загальнодоступною. Передбачається, що отримати її можна буде, зокрема, через Інтернет. Зараз система працює в пілотному режимі лише на рівні Гайсинського району Вінницької області, проте до кінця 2011 року до неї планується підключити всі області.

Однак уже зараз можна розповісти про те, як зможе пересічний громадянин зайти до системи, що він зможе побачити безоплатно, а що – за кошти, і в який спосіб ця система зробить прозорішим процес проходження документів, які оформлюватимуть органи земельних ресурсів.

Куди заходити?


Доступ до кадастру відбуватиметься через офіційний веб-сайт центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів – Держземагентства. Саме через цей сайт можна буде потрапити на Кадастровий портал – веб-додаток, який зараз перебуває в розробці. Візуально Кадастровий портал подібний до електронних мап, наприклад, Google, з особливими позначками та посиланнями. І робота з ним буде подібна до роботи з електронними мапами. У пошуковий рядок треба буде ввести ключовий параметр пошуку (наприклад, кадастровий номер земельної ділянки), і система покаже зображення у вигляді карти, де відобразиться запитана інформація. Ресурс можна буде анонімно переглядати, копіювати та роздруковувати з нього інформацію. Яку саме?


Загальний вигляд порталу

Що можна буде побачити безоплатно

Задавши ключовий параметр пошуку, у вільному доступі ви побачите картинку з виділеною ділянкою та її характеристики: кадастровий номер, межі, цільове призначення, форму власності, вид речового права, обмеження у використанні.
Також через веб-сайт Держземагентства ви бачитимете дані кількісного та якісного обліку земель.
 

Посвідчена земельна ділянка разом з атрибутами

Що можна буде побачити за гроші

Частина інформації перебуватиме в платному доступі. Йдеться, зокрема, про нормативну грошову оцінку земель та земельних ділянок; типи ґрунтів, категорії та якісні характеристики земель; частини земельної ділянки, на які поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки, як наслідок – історія земельної ділянки; координати поворотних точок меж об'єктів кадастру.


На порталі можна буде проводити вимірювання – площі ділянки та її периметру.

Передбачається, що основними споживачами цієї платної інформації будуть: банки, особи, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів, нотаріуси. Окремою постановою Кабміну для них буде визначено порядок доступу до закритої інформації державного земельного кадастру – тієї, що є секретною або захищена законом «Про доступ до персональних даних» (зокрема, інформація про власника ділянки).

Втім, цю «закриту» інформацію зможе отримати й власник земельної ділянки, або особа, яка має від нього доручення на отримання такої інформації у вигляді витягу з Державного земельного кадастру. У такому випадку державний кадастровий реєстратор або забезпечить надання запитуваної інформації, або пояснить, чому не може цього зробити.

Вартість послуг з пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування відомостей Державного земельного кадастру ще буде встановлена відповідною постановою Кабінету міністрів України.

Яку інформацію можна буде побачити згодом

Відповідно до закону «Про Державний земельний кадастр», усі згадані вище дані про земельну ділянку оприлюднюватимуться на Кадастровому порталі з моменту їх внесення до Державного земельного кадастру – тобто в режимі «он-лайн».

З часом до АС ДЗК має бути внесено інформацію, надану іншими відомствами та установами стосовно водних та лісних ресурсів. Відповідно, буде розширено й можливості роботи з інформацією.

Як можна буде стежити за рухом своїх документів через Інтернет

У відкритому доступі буде також ще один важливий вид інформації: про етапи оформлення документів – у процесі отримання кадастрового номеру, державного акту на право власності на земельну ділянку тощо. Це відбувається таким чином.

Власник земельної ділянки приходить до державного кадастрового реєстратора із заявою (наприклад, про присвоєння кадастрового номеру, видачу державного акту на право власності на земельну ділянку). Сплачує вартість заявленої послуги, встановленою постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 р. №835. Після цього його документи запускаються в роботу. А заявник отримує реєстраційний номер. Саме він і буде паролем для доступу в АС ДЗК в розділ про етапи проходження документів.

Як ним скористатися? Зайти на сайт та у відповідному розділі вибрати вид послуги, яку було замовлено, та ввести реєстраційний номер. На моніторі з’явиться табличка, у якій буде вказано, в якому відділі перебувають документи, дані відповідальної особи. Тобто людина сама зможе контролювати – чи дотримано терміни, передбачені законом «Про Державний земельний кадастр». Якщо їх порушено – заявник може звернутися зі скаргою на ім’я керівника територіального органу Держземагентства. Або повідомити на телефонну «гарячу лінію» 8000-502-52-80. У будь-якому разі така публічність гарантує дотримання черги за принципом «раніше здав – раніше отримав» - «проскочити» поза чергою в таких умовах буде неможливо.

У разі готовності документів, у майбутньому передбачається можливість інформування громадянина з використанням різноманітних сучасних засобів зв’язку – SMS-повідомлення або повідомлення на електронну пошту.
 

 
Матеріал підготовлено в рамках
інформаційної кампанії проекту Світового банку
"Видача державних актів на право власності на землю
в сільській місцевості та розвиток системи кадастру” .

Категорія: Законодавство | Переглядів: 1460 | Додав: ifgeozem | Рейтинг: 0.0/0