П'ятниця, 26.04.2024, 02:35 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
Головна » 2009 » Вересень » 8 » Прем"єр-міністр - про землю
12:10
Прем"єр-міністр - про землю
5 вересня 2009 року на Всеукраїнській нараді з питань розроблення нових підходів до формування взаємовідносин державного та місцевих бюджетів у 2010 році Прем"єр-міністр України ЮЛІЯ ТИМОШЕНКА зазначила наступне щодо земельних питань:


"...Я думаю, що третій пріоритет, який є у нас сьогодні, – це, безумовно, земля. І ми з вами намітили багато дуже дієвих нормативних актів, законопроектів, які суттєвим чином змінюють ситуацію сьогодні з розпорядженням землею. У нас з вами є один концепт і одна мета – це земля громад, яка знаходиться на території громад, розпоряджатися цим мусять тільки громади. І ніяких інших побочних віз, дозволів, якихось перерозподілів. Це робити не можна.
За вашими пропозиціями ми підготували всі зміни до діючого законодавства, які впорядковують ситуацію з землею. Сьогодні на базі всіх ваших пропозицій 41 законопроект знаходиться у Верховній Раді. Там весь спектр земельних питань вирішується і там вирішуються інші питання, які ви ставили перед нами.
Можу сказати, що вчора ми провели перший експеримент – ми призначили позачергове засідання Верховної Ради, до порядку денного якого було включено тільки ті законопроекти, які розроблені на ваші пропозиції, причому саме так, як ви хочете їх бачити. Ми зібрали Верховну Раду вчора, Партія регіонів включаючи, що вона Партія регіонів, подумала, що у нас не вистачить голосів для того, щоб приймати всі ці 41 законопроект, і вони вирішили нібито дати нам зелений шлях, кинули картки і пішли із зали. Це таке наглядне опікування інтересами громад, коли одні пішли, другі кинули, треті, взагалі, скомпрометували по телебаченню, там доводиться працювати. Але, ще раз підкреслюю, це боротьба. Томенко для того, щоб вчора пройшло це засідання Ради екстрено вилетів до Києва і встиг очолити ведення Верховної Ради.
Але, в той же час, ми почали нормально голосувати, і знайте, у Верховній Раді є нормально функціонуюча більшість. І якщо не це, просто смішне і абсолютно безглузде блокування, вже б закони давним давно, які потрібно, були прийняті, тому, що Верховна Рада голосує і має постійно 250-240 голосів для того, щоб приймати закони.
Коли Партія регіонів побачила вчора, що закони почали успішно прийматися і голосуватися, вони через годину заблокували Верховну Раду і тому я хочу, щоб ви знали, що це не Партія регіонів, а Партія проти регіонів, тому, що так блокувати законодавчі акти, які потрібні вам, категорично не можливо.
І тому дуже розраховую на те, що сьогодні консолідувавшись і розуміючи, які законопроекти вам потрібні, ви будете виділяти команди з вашого середовища, приїжджати до Верховної Ради і разом з нами проводити ці законопроекти.
Але можу трішечки відкрити вам плани, які ми маємо. Ми абсолютно не будемо звертати увагу на блокування. Ми знайшли вчора, коли збирали Раду коаліції, шлях, як залишити блокування окремо, а роботу нормальну Верховної Ради окремо. Нам потрібно декілька тижнів, щоб довести до кінця всі нормативні документи, зробити всі необхідні процедури, і ми будемо нормально голосувати.
Але, в той же час, ми будемо стільки разів оголошувати дострокові сесії Верховної Ради, поки не приймемо всі 41 закон, який потрібен вам, в тому числі самий головний блок, це земля.
І я думаю, що ви зможете не тільки слідкувати, а приймати безпосередню участь в цих всіх подіях. Земля буде громад і земля буде належати людям, а не чиновникам в розподілі, які не знають, які вже хабарі за цю землю брати.
Зараз ми намітили з вами третій пріоритет, і з цим третім пріоритетом будемо успішно рухатися, але, в той же час, по землі ми вирішили одне ключове питання, з яким 15 млн. людей живе і нічого не може зробити.
15,5 млн. людей в країні мають право на приватизацію своєї особистої земельної ділянки і це та ділянка, яка від дідів, прадідів дісталася, це не нові земельні ділянки. З них по 12,5 млн. людей ви прийняли рішення рад, рішення всі можливі, які потрібно, люди мають на руках рішення, але вони не можуть цю землю передавати в спадщину, вони не можуть її продавати, не можуть здавати в оренду, не можуть розпоряджатися своєю історичною ділянкою в селі, присадибною ділянкою, при будинковою ділянкою, садком, городом, ні чим, тому що немає такого вагомого документу – акту землекористування, який потрібно видати людині на руки. Але, щоб видати цей акт, а він сьогодні не виданий, навіть після ваших рішень ради, 6 млн. людей.
Чому? Ми проаналізували чому. Для того, щоб отримати такий акт простому селянину потрібно зібрати біля 60 підписів бюрократів, це неможливо зробити, причому, за кожен підпис потрібно або офіційно платити ці кошти, які не встановлені законом, або неофіційно, що ще гірше.
А крім того, потрібно ще, щоб цей селянин, який живе в хаті, щоб він прив’язав свою ділянку через космічні супутники до загальної світової системи координат і після цього йому забивають кілочок.
Я хочу сказати, що наші селяни талановиті, це правда, вони інтелектуальні і трудолюбиві, вони можуть все, але витрачати гроші свої власні, сили і можливості, свій час і здоров’я на те, щоб через супутники прив’язати свої 3 сотки до системи світових координат, я думаю, що це занадто великі вимоги, навіть для наших українських інтелектуальних селян. І крім того, за це потрібно викидати тисячі доларів, які ніякими законами не передбачені. І тому, те, що ми можемо робити без трудолюбивої Верховної Ради, постановами Уряду, це ми зробили, і ми прийняли рішення, при якому не потрібно колосальної кількості документів селянам, ми прийняли постанову, яка все це скасувала, і залишила всього 4 документи, які мусить подати власник такої ділянки в сільську, селищну або міську раду. Перше – це заяву, що він хоче отримати акт на землекористування. Друге – це ідентифікаційний код, щоб можна було зрозуміти, як облік ведеться. І рішення ради або будь-який інший документ, який є у людини, який посвідчує історичні межі своєї присадибної ділянки. І четверте – якщо людина хоче передоручити це своєму, наприклад, члену родини, передоручити дітям чи онукам оформити, він може оформити довіреність і все. 4 документи. Ці 4 документи людина здає в сільську, селищну або міську раду. Після того ми потроїли кількість працюючих в Держкомземі і в службі Державного земельного кадастру. Ми прибрали на цю хвилину всі присоски, які були зроблені біля цих державних структур і які доїли з людей гроші за створення технічної документації, по якій, я хочу вам сказати, можливо в інших країнах тільки високоточну техніку будують, а не земельні ділянки видають. Всю цю технічну документацію буде виготовляти на свою відповідальність Держкомзем, і йому це записали в зобов’язання, а не громадянину, який мусить бігати по інстанціях. І ми в бюджеті вже на цей рік передбачили ту суму фінансових ресурсів, яку потрібно, щоб надрукувати акти, обслуговувати їх технічно, щоб Держкомзем прив’язав це до всіх можливих координат через всі можливі супутники, і щоб вони через 30 днів передали в сільську, селищну або міську раду акт землекористування з усією технічною документацією. 30 днів. І крапка.
І хочу вам сказати, що навіть при тій владі, яку має Уряд і Прем’єр-міністр, на це довелось витратити місяць безкінечний, абсолютно неможливо по своєму накалу нарад, тому що, вдумайтесь, щоб видати акти 6,5 млн. людей на руки, просто документ, в бюджеті хотіли отримати більше 6 млрд. грн. грошей. І ще стільки же від людей. Так як ви думаєте, цей шматок грошей хто-небудь віддав самостійно? Та ні. І разом з керівником Держкомзему ми знову всю систему корупції в цьому напрямку ламали. І я думаю, що вже з 1 вересня ми зможемо спокійно робити цю справу. Зараз ми вже дораховуємо останні видатки, скільки потрібно на машини, на дизпальне, скільки потрібно на друк актів земельних, все це ми зараз дораховуємо, і ми зробимо цю справу для 6,5 млн. людей. Разом з вами, тому, що ваша функція буде взяти заяву людини і передати її в легендарний Держкомзем, а потім Держкомзем мусить вам назад привезти акти на землекористування. Ви віддаєте заяви, вони вам передають акти.
І, крім того, я даю спеціальну телефонну лінію свою: якщо десь хтось не спрацює, люди будуть мені дзвонити безпосередньо через велику команду, яка буде ці дзвінки приймати.
Безумовно, легко зразу не буде, але ми з вами і не ставили перед собою легких завдань, я щось не пам'ятаю, щоб ті речі, які ми піднімали на першому зібранні, виглядали, як легкі, вони всі були важкі, непосильні, з дуже поганою історією і традицією. А традиції, коли до них звикають, то їх найважче ламати. І тому ми з цим обов'язково впораємося.
Крім того, по земельним аукціонам. Ми врахували всі ваші пропозиції. Ми спеціально сформували всі пакети нормативних актів, які спрощують всі процедури проведення аукціонів для того, щоб дати вам право, якщо відсутні претенденти і конкурс на земельну ділянку, віддавати її вашими рішеннями без аукціону.
Будівництво об'єктів, яке в повному обсязі фінансується з державного або місцевих бюджетів, також без будь-яких безумовно, аукціонів. Будівництво зрошувальних систем, високотехнологічних інвестиційних проектів, розміщення інфраструктурних об'єктів, і відведення земельних ділянок мінімальної площі, все це буде позбавлено будь-яких процедур аукціонних і дасть вам право більш вільно розпоряджатися всіма можливостями залучення інвесторів.
І далі ми будемо спрощувати так, щоб ви, з однієї сторони, в руках мали інструмент аукціону для залучення грошей в фонд розвитку по доходам, а з іншого боку, щоб ці аукціони не перетворювалися для вас на безвихідь, коли вам потрібно цю землю віддати на той проект, який є корисним для громади. Тут ми врахували також повністю ваші зауваження.
І можу сказати, що сьогодні, на цю хвилину, ми маємо 3 пріоритети, перший – бюджет, другий – обслуговуючі кооперативи, третій – земля, так, як ми хочемо її бачити..."



ІРЦ "Реформування земельних відносин в Україні"
Категорія: Законодавство | Переглядів: 962 | Додав: ifgeozem | Рейтинг: 0.0/0