Товариство геодезистів та землевпорядників Прикарпаття
Головна » 2007 Липень 12 » Про необхідність усунення порушень принципів політики Державним комітетом України по земельних ресурсах
17:55 Про необхідність усунення порушень принципів політики Державним комітетом України по земельних ресурсах | |
Про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики Державним комітетом України по земельних ресурсах На виконання Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності" (далі - Закон), здійснивши експертизу регуляторного акта – наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2003 № 174 "Про затвердження Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель" (далі - Наказ), Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва встановив: Питання державного земельного кадастру викладені в Главі 34 Земельного кодексу України (далі - ЗКУ), яка визначає поняття, призначення, завдання державного земельного кадастру та його складові частини, тощо. Статтею 204 Глави 34 ЗКУ зазначено, що державний земельний кадастр ведеться уповноваженим органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, а порядок ведення державного земельного кадастру встановлюється законом. Слід зауважити, що повноваження центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин щодо введення державного земельного кадастру, у тому числі державної реєстрації земельних ділянок встановлені пунктом г) статті 15 ЗКУ. Поряд із цим, пунктом д) статті 13 ЗКУ визначено, що до повноважень Кабінету Міністрів України в галузі земельних відносин належить організація ведення державного земельного кадастру державного контролю за використанням і охороною земель та здійсненням землеустрою. На підставі наведеного, повноваження по організації ведення державного земельного кадастру покладені на Кабінет Міністрів України, порядок ведення цього державного земельного кадастру повинен встановлюватися законом, а ведення зазначеного кадастру відповідно до затвердженого законом порядку покладено на Держкомзем України. Також слід зазначити, що відповідно до статті 196 ЗКУ державний земельний кадастр включає в собі складові частини, однією з яких є державна реєстрація земельних ділянок. Аналізуючи наведені вище норми ЗКУ, які визначають повноваження органів державної влади по порядку ведення, організації та ведення державної реєстрації земель, як складової частини держаного земельного кадастру, встановлено, що Держкомзем України - центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, до повноважень якого належить введення державного земельного кадастру, у тому числі державної реєстрації земельних ділянок не наділено повноваженнями щодо прийняття порядку ведення державного реєстру земель. Окрім цього, згідно частини 2 статті 20 Закону України "Про оренду землі" державна реєстрація договорів оренди землі проводиться в порядку, установленому законом Проте, наказом Держкомзему України від 02.07.2003 № 174 "Про затвердження Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель", затверджується Тимчасовий порядок ведення державного реєстру земель, форма книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди, тощо. Враховуючи вищевикладене, прийняття Наказу порушує такий принцип державної регуляторної політики, як адекватність – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятих альтернатив, що передбачений статтею 4 Закону України "Про засади держаної регуляторної політики в сфері господарських відносин". У зв’язку з виявленням у діях Державного комітету України по земельних ресурсах порушень принципу державної регуляторної політики, визначеному Законом України "Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності", Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва ВИРІШИВ: запропонувати Державному комітету України по земельних ресурсах скасувати наказ Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2003 № 174 "Про затвердження Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель". Рішення Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики підлягає виконанню у двомісячний строк із дня прийняття такого рішення. Виконання цього рішення спеціально уповноваженого органу передбачає підготовку проекту акта про визнання цього регуляторного акта таким, що втратив чинність та подання не пізніше одного робочого дня до закінчення строку виконання відповідного рішення до спеціально уповноваженого органу копії акта про визнання таким, що втратив чинність, цього регуляторного акта. У разі невиконання рішення спеціально уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики або не оскарження цього рішення органом виконавчої влади протягом встановленого в цьому Законі строку дія регуляторного акта зупиняється наступного дня із дня закінчення строку виконання такого рішення. Рішення спеціально уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики може бути оскаржено до Урядового комітету економічного розвитку та з питань європейської інтеграції, протягом десяти робочих днів із дня одержання органом виконавчої влади відповідного рішення. Подання скарги щодо рішення спеціально уповноваженого органу не зупиняє дії цього рішення. В.о. Голови К. О. Ващенко Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва | |
|